נושא הבלוג

קצת קשה לדחוס יותר מ- 25 שנות ניסיון של תיב"ם מכני תלת ממדי והדפסה תלת ממדית לתוך בלוג אחד. אבל, זה כייף לנסות.
הבלוג מיועד למקצוענים ולחובבים ב 3D CAD וב 3D Printing למי שרוצה ללמוד ולהבין יותר על הטכנולוגיה ועל החידושים בתחום. אשמח לתגובות ולשיתוף.

יום שלישי, 5 במאי 2015

XXL להדפיס מהר ובמידות גדולות

לזה היייתי רוצה להגיע בהדפסה
מדפסת חדשה מיצרן מדפסות ישראלי חדש ועם ערך מוסף על פני כל מה שקיים היום, בפוסט הבא:

חלקי פלסטיק קטנים אין בעיה להדפיס אבל בינינו, חלקים קטנים זה לא ממש חוכמה,  אם אין מדפסת אז אפשר גם לגלף אותם מחתיכת פלסטיק, לפסל בפימו או לשייף קלקר אבל, מה אם נמאס לי מחלקי פלסטיק בגודל של ביצת הפתעה. אני רוצה להדפיס משהו גדול, שיהיו לו נפח ונוכחות למשל, ממש עכשיו מתאים לי פירינג חדש לאופנוע או, אולי חיפוי אוירודינמי מלא לאופניים, כמו שיש ל go-one  שבתמונה. לסטראטאסיס יש את ה-   Fortus 900 ,עם נפח של 900X900X600  היא לא ענקית, אבל די גדולה. לצערי, מודלים גדולים עם תמיכה לוקחים כל כך הרבה זמן שכשהיא תגמור להדפיס לי את הפירינג, האופנוע כבר יהפוך לרכב אספנות. ה BigRep   ועוד כמה מדפסות גדולות בסגנון דומה סובלות כולן מאותה הבעיה, הן איטיות להחריד וכאשר צריך תמיכה (וצריך) הן מסבכות את החיים.
כשמתייעצים איתי על מדפסות ביתיות אני תמיד ממליץ ללכת על נפח קטן. ברוב מדפסות החוט (FFF) הגודל הוא חיסרון. כאשר ראש ההדפסה נע על מערכת צירים  XYZ וצריך לשמור על דיוק רב תוך כדי תאוצות ותאוטות בלי סוף יש חשיבות עצומה לתכנון הנדסי טוב. ככל ששטח ההדפסה גדול יותר צריך יותר הבנה טובה וניסיון בתכנות מערכות צירים מכניות. ככל שהמדפסת קטנה יותר, קל יותר לייצר מבנה איכותי. רוב מדפסות ה FFF לא תוכננו על ידי צוותים של מהנדסים מנוסים ורובם המוחלט לא תוכננו על ידי צוות של מהנדסים ישראלים!  כדאי שתדעו שאין בעולם מקום עם כזה ריכוז גבוה של מהנדסים המנוסים במערכות הדפסה גדולות ומורכבות מכנית כמו בישראל. לאורך השנים גדל כאן דור של מהנדסים שעבדו בסאיטקס, אינדיגו, נור, עידנית, אפריון, אובג'ט ועוד.. והתמחו במערכות הינע מדויקות בפורמט רחב, בראשי הזרקת דיו ובהדפסה תלת ממדית. על רקע זה, רק טבעי שחברה כמו MASSIVit3D  תצמח כאן בישראל.
להדפיס מודלים ענקים, מהר וללא צורך בתמיכה זה הרעיון העיקרי מאחורי המדפסת החדשה של .MASSIVit3D 
הודפס במדפסת החדשה של מאסיביט
החברה הממוקמת באזור התעשייה של לוד, לא רחוק מהאנגרים הגדולים של נתב"ג, מפתחת מדפסת "ג'מבו" שמדפיסה מודלים מאוד גדולים מפלסטיק טרמוסטי. הטכנולוגיה הייחודית של MASSIVit3D  משתמשת בראשים המזריקים ג'ל פוטופולימרי כלומר, חומר ההופך למוצק בחשיפה לתאורת UV . השימוש בג'ל ולא בחוט מוצק כפי שמקובל במדפסות FDM מאפשר לחברה להציע שתי תכונות חשובות וייחודיות. התכונה הראשונה היא קיצור זמני ההדפסה. למדפסת קצב הדפסה דמיוני שמאפשר בשעות ספורות לקבל מודל בגודל של אדם בוגר. התכונה הייחודית השנייה היא הוויתור על הדפסת תמיכה. תמיכה היא צורך הכרחי כאשר חוק הכובד נכנס לתמונה ולא מאפשר לראש ההדפסה להדפיס "באוויר". מדפסות ה FDM נאלצות להדפיס קונסטרוקציית תמיכה הגוזלת זמן וחומר גלם ומקשה על ניקוי החלק. הג'ל הייחודי בשילוב של תוכנה ייעודית מאפשר ל Massivit3D  להצמיד פס של שכבה חדשה המוזרקת מהראש בצמוד לשכבה קודמת ולא רק מעליה כמקובל. התכונה הזו מבטלת כמעט לחלוטין את הצורך בהדפסת תמיכה, מאפשרת חופש מוחלט בהדפסת צורות מורכבות ומוזילה את עלויות ההדפסה בצורה משמעותית. התוצאה היא מדפסת  המדפיסה בנפח של  1.2X1.5X1.8 m ובקצב של 35 ס"מ בשעה
צוות החברה ליד המודלים
הצוות המוביל של החברה הוא בעל ניסיון רב בפיתוח מערכות גדולות לתחום הדפוס כמתבקש ממי שצמחו בתעשייה הישראלית  Massivit3D  . מיעדים את המדפסת להדפסת גופים חלולים בעלי נפח גדול לאפליקציות שונות בהן דיוק של 1 מ"מ מספק ואין צורך בחוזק מכני רב. פני השטח דומים למתקבל במדפסות ה FDM  וכמובן שניתן לשייף ולצבוע לגימור הנדרש. בעתיד מתוכננים חומרי גלם נוספים ופיתוח הטכנולוגיה כך שתתאים ליישומים נוספים.    

גל רז
 
חמים על תלת ממד? 10X3DP, עדכונים קצרים בכל יום שלישי על כל מה שלוהט בתחום. להרשמה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה