נושא הבלוג

קצת קשה לדחוס יותר מ- 25 שנות ניסיון של תיב"ם מכני תלת ממדי והדפסה תלת ממדית לתוך בלוג אחד. אבל, זה כייף לנסות.
הבלוג מיועד למקצוענים ולחובבים ב 3D CAD וב 3D Printing למי שרוצה ללמוד ולהבין יותר על הטכנולוגיה ועל החידושים בתחום. אשמח לתגובות ולשיתוף.

יום רביעי, 1 בינואר 2014

מה זה ראפיד ומתי הדפסה היא בתלת ממד?

מדפסת התלת ממד הראשונה
רק תגידו במפגש החברתי  הקרוב "מדפסת תלת מימדית" ומיד מתפתח דיון סוער על האפשרויות שזמינות מחר לכולנו. כמובן שאי אפשר בלי החזון האפוקליפטי על האקדחים שכל חובב טרור יכול להדפיס בבית ומה יהיה ועל הסכנות שהתחום מביא לעולמינו ועוד ועוד. מחוץ לעולם ההנדסה, מעטים יודעים שמדפסות תלת ממדיות מסחריות זו טכנולוגיה ותיקה הנמצאות איתנו מסוף שנות השמונים!  כבר בשנת 1988 מכרה חברת 3D System לציבור מדפסת תלת ממדית שיצרה חלקי פלסטיק מקובץ מחשב תלת ממדי.
בפוסטים הבאים,  אסקור את המונחים המקובלים בתחום, שיטות ההדפסה הנפוצות ואת החידושים המעניינים בתעשייה .

נותנים שמות 

האתגר הראשון הוא למצוא את השם הנכון לתחום המוכר בכינויו העממי "הדפסה תלת ממדית". 
בעולם המקצועי מוכרים מספר שמות שמתייחסים בסופו של דבר לאותו הדבר:
Rapid manufacturing  - RM כלומר ייצור מהיר
Rapid Prototyping - RP כלומר דיגום מהיר של אבי טיפוס
STL - על שם סוג קובץ  התלת ממד המשמש את המכונות (מתייחס גם לאחת משיטות ההדפסה הוותיקות- Stereolithography)

ייצור מתוסף במוד ידני
הכינוי "הדפסה תלת ממדית" או "מדפסת תלת ממדית" מתאים  יותר למכונות הביתיות הזולות המשתמשות  בדיו עשוי מחוט פלסטיק מומס ומצירות שיכבה אחר שיכבה כדי לקבל חלק פלסטיק תלת ממדי. 
המקצוענים קוראים לתחום  Additive Manufacturing כלומר, ייצור בעזרת הוספת חומר או ייצור מתוסף ובקיצור AM. זוכרים את המשחקים על חוף הים עם חול רטוב? איך בונים ארמון בעזרת חופן חול ים רטוב המגיר טיפות חומות מתערובת של מי ים וחול שנאספות אחת על השניה לארמון אבסטרקטי? זה ייצור מתוסף! החול הרטוב והנוזלי הוא חומר הגלם.  שמש והחום מקשים את החול והופכים אותו למוצג מוצק ופריך. 

  Additive Manufacturing 

ייצור חלקים ה"מודפסים" ב 3D בחברת ארן מו"פ
עד לאחרונה, רוב השימוש בטכנולוגיה לייצור מהיר בתלת ממד הייתה מוגבלת לדגמים בלבד כלומר, חלקים בודדים או הרכבות חד פעמיות שנועדו לדמות כיצד יראה המוצר הסופי באחד על אחד. במונח AM המופיעה למעלה, המילה Manufacturing או ייצור, מתייחסת ליכולת לייצר מוצר בעזרת הוספת חומר . התוצר הוא חלק או הרכבה בעלי חוזק ותכונות מכניות טובות ועם אפשרות מהירה ליצור סידרה קטנה של מוצרים זהים באותה מכונה
בפוסט הבא אסקור את השיטות הנפוצות להדפסה ולייצור מתוסף ואת ההבדלים ביניהן.



גל רז







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה