זה אולי יחשב לחוסר תרבות אבל אני מודה, בדרך כלל אני מעדיף בירה על יין. בירה נחשבת למשקה התאוששות אצל רוכבי אופניים ואופניים אני מאוד אוהב ולכן, בקבוקי הבירה הקרה במפגש ה Developing for 3D Printing 2nd Meetup היו מבחינתי ממש במקום. המפגש התקים ב 13 ליולי ב"היכל" ההדפסה התלת ממדית שהקימה חברת אוטודסק באזור הכי טרנדי בארץ , שד' רוטשילד 22 בתל אביב.
הפוסט הבא מבוסס על מה שהצגתי במפגש.
גל רז
אני חושב שהעניין הגדול שלי באופניים ובמדפסות תלת ממד נובע מאותו המקום. בתור מהנדס מכונות וחובב מכניקה את שני התחומים קל לי להבין. את הטלפון הניד שלי לעומת זאת אני יודע להפעיל אבל, אל תשאלו אותי בבקשה על ההנדסה הפנימית של מה שבתוך הקופסה. לי, כמו לרוב האוכלוסייה, זה נראה כמו סוג של קסם. אבל, מכניקה, גלגלי שיניים, מסיבים ורצועות, את זה קל להבין ולהסביר. |
גראם אוברי הסקוטי היה מכונה היום "מאקר"
בנוסף להיותו רוכב מחונן. לאוברי סיפור חיים מורכב ובשנת 93 הוא הדהים את העולם כאשר כבש את השיא עם אופניים
אווירודינמיות שאותם בנה לבד מחלקים של מכונת הכביסה המשפחתית. בשנה שעברה ניסה אוברי לשבור שיא נוסף בעזרת אופניים אוירודינמיות ברכיבה בתנוחת שכיבה על הבטן .
|
מאז עבר השיא מספר
גלגולים והאופניים התפתחו תוך שלוש שנים בלבד מיצירה ביתית ליצרית אומנות במליון דולר מקרבון שפותחה ויוצרה על ידי יצרני מכוניות מרוץ לוטוס.
|
לפני כחודש, ב7 ליוני, האלוף האולימפי וויגנס שבר את השיא במתכונתו החדשה. כדי שיוכל לרכב שעהברציפות בתנוחה אווירודינמית ויגנס היה זקוק לכידון בהתאמה אישית עם מקדם גרר נמוך
ושיעמוד בחוקי המירוץ. הדרך המקובלת לבנות מתקן מורכב כזה היא מחומרי מרוכבים,
יריעות של סיבי פחמן עם דבק בתהליך ייצור ידני. התהליך עצמו הוא יקר
וארוך. הצוות של ויגנס הימר על הדפסה תלת ממדית
ובזמן קצר יחסית יכול היה להתחיל להתאמן עם כידון טיטניום אווירודינמי בעל גרר מופחת.
האם הטיטניום בהדפסה יחליף מעכשיו את כידוני האופניים העשויים סיבי פחמן ?
|
אם תשאלו את ספנסר רייט הוא יספר לכם שהדרך עוד ארוכה לייצור סדרתי של חלקי אופניים בהדפסה. ספנסר תיעד את ניסיונו לייצר חלק של מוט כיסא בהדפסת טיטניום. לאחר 6 ניסיונות הדפסה יקרים הוא עדין לא קיבל חלק שיכול היה למלא את תפקידו על האופניים. |
בצד התוכנה חסרים היום כלים טובים יותר לניהול ובקרה אחר הקבצים המשתתפים בתהליך ההדפסה. ניהול גרסאות, תמחור אוטומטי, מעקב אחר קבצי הייצור, שיתוף קבצים ועוד הם נושאים שעדין לא מטופלים מספיק טוב. תוכנות המידול הסטנדרטיות לתכנון מודלים בתלת ממד לא מנצלות את יכולות הייצור של המדפסות. היכולת לייצר ללא מגבלות גאומטריות דורשת כלי תכנון המאפשרים לבנות בקלות צורות גאומטריות מורכבות החוזרות על עצמן כגון "סריג". גם תוכנות הסימולציה המכנית אינן יודעות היום לבצע אנליזת חוזק לחלק המיוצר בשכבות. ככול שנכנסים לייצור של חלקים קריטיים יותר כגון חלקי מטוסים, הבעיה הזו הופכת ליותר קריטית. כלים טובים יותר נדרשים גם לאופטימיזציה של תהליך הייצור. כיצד לסדר את החלקים על המגש או מה הפוזיציה המתאימה לכל חלק? |
אני מאוד מקווה שמפגשים כמו זה שנערך במשרדי אוטודסק ייעזרו למציאת פתרונות יצירתיים לייצור בהדפסה תלת ממדית ויעזרו למצב את ישראל כמדינה מובילה במחקר וידע בתחום . |
כל
שבוע אני מפרסם ניוזלטר עם תקציר של 10 הידיעות המעניינות ביותר בתחום ההדפסה התלת ממדית. הניוזלטר עוזר להשאר מעודכנים וחוסך מכם את הצורך לעבור
על מאות ידיעות חדשות בכל שבוע (אני עושה זאת בשבילכם) להרשמה, כנסו ללניק
הבא: 10X3D printing newsletter
במידה ותגלו שהמייל השבועי לא תורם, מפריע, מרעיש או מיותר, אל דאגה. לכל מייל מצורף כפתור הסרה.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה