נושא הבלוג

קצת קשה לדחוס יותר מ- 25 שנות ניסיון של תיב"ם מכני תלת ממדי והדפסה תלת ממדית לתוך בלוג אחד. אבל, זה כייף לנסות.
הבלוג מיועד למקצוענים ולחובבים ב 3D CAD וב 3D Printing למי שרוצה ללמוד ולהבין יותר על הטכנולוגיה ועל החידושים בתחום. אשמח לתגובות ולשיתוף.

יום רביעי, 27 בינואר 2010

על הקשר בין הבמאי זוכה האוסקר לתיב"ם מכני


הסרט Avatar  מזוהה יותר עם השיאים שהוא שבר והטכנולוגיה המושקעת מאשר עם סיפור העלילה שלו. כל מי שראה את הסרט ממליץ בחום לא לותר על הגרסה התלת מימדית. חבר יוצר סרטים, הסביר לי אתמול שההשג הגדול של ג'ימס קמרון, יוצר הסרט, איננו בצד הטכנולוגי דווקא. המהפיכה הגדולה היא יצירת סרט תלת מימדי (פורמט שקיים כבר הרבה שנים) שלראשונה, הופך לשובר קופות היסטרי, והישג הזה ישפיע על תעשיית הקולנוע, הטלוויזיה והמשחקים במידה כזו, שבעתיד נדבר על התקופה שלפני Avatar והתקופה שאחרי.

ב SolidWorks , כנראה מאמינים שההשפעה של הסרט רלוונטית גם לתחום התכנון התלת מימדי ולכן, הנואם הראשי בכנס סולידוורקס השנתי שיפתח בשבוע הבא באנהייים הוא ג'ימס קמרון בכבודו ובעצמו (ולא, בסרט לא השתמשו ב SolidWorks).
למשך זמן קצר, לפני כ 10 שנים, צפייה תלת מימדית במסך התיב"ם בעזרת משקפיים מתאימים ויציאה מיוחדת מכרטיס המסך,  הבטיחה להיות הדבר הבא.  עם השנים הנושא נזנח, לפחות בתיב"ם מכני . אני זוכר כנסי תיב"ם עם לפחות שלושה מציגים שונים שהדגימו את הטכנולוגיה שעל פניו , הרשימה מאוד. אבל זה שייך לעבר. משום מה זה לא תפס. השאלה היא האם התתעוררות של עולם הקולנוע התלת מימדי תשפיעה גם עלינו? או, אולי זה רק יחדד את הצורך של הצרכן הפשוט לגישה למידע תלת מימדי בתחומי החיים השונים, מה שיתן חשיבות רבה יותר למודל וירטואלי תלת מימדי בכל שלבי החיים של המוצר.
 חידושים, הפתעות וטכנולוגיות חדשות בדרך כלל נשמרים לארועים משמעותיים כגון, כנס עולמי שנתי. תוכנת ה eDrawings ,שהייתה ההראשונה לתת פתרון להחלפת מידע תיב"ם בדואל, נחשפה לראשונה בכנס שכזה. האם  SolidWorks מחביאה קלפים חדשים בשרוול?

בשבוע הבא, אני אהייה שם לספר לכם.
גל

תגובה 1:

  1. הי גל,
    מה קורה בכנס? שתף אותנו
    להית
    חנלה

    השבמחק